Постинг
18.02.2013 20:04 -
Техники за добра дисциплина
Автор: decatani
Категория: Тя и той
Прочетен: 1798 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 15.07.2021 11:25
Прочетен: 1798 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 15.07.2021 11:25
А. Порицание. Това е първото нещо, което родителят трябва да прави, но да се порицава и осъжда неправилното действие а не личността на детето, например: „ти направи нещо лошо” а не „ти си лош”.
Б. Естествени последствия. Целта е да накарате детето да изпитва логичните последици от лошото си поведение, за да разбере защо дадено правило е важно. Например едно дете, което се разтакава, докато майка му се опитва да го накара да се затича и да хване училищния автобус, трябва да бъде накарано да отиде пеша до училището и да обясни на директора защо е закъсняло. (Но естествените последствия понякога могат да бъдат нереални или дори опасни, например ако учите вашия малчуган да не тича по улицата или защо не трябва да играе с огъня.)
Г. Отнемане на привилегия. Когато децата са твърде големи, за да стоят наказани в ъгъла, родителите обикновено им отнемат някое удоволствие. Времето за гледане на телевизия, видеоигрите и разговорите по телефона като че ли имат най-голям ефект. Избягвайте да отнемате удоволствие, което би било в ущърб на важно изживяване от развитието му. Например по-добре е да наложите по-ранен вечерен час за един месец, отколкото да не разрешите да отиде на двудневна екскурзия с класа.
Д. Свръхнаказателна корекция на поведението. Тази техника често се препоръчва за бърза промяна в държанието. Когато детето ви се е държало лошо, то трябва да повтори правилното поведение най-малко десет пъти или до двайсет минути. Например, ако синът ви се върне от училище, хвърли палтото и книгите на пода и пренебрегне поздрава ви, би трябвало да изискате от него десет пъти да излиза и да се връща както трябва, като всеки път ви поздравява сърдечно, поставя книгите на определеното място и окачва палтото си.
Е. Точкова система на поведение. За непрекъснати проблеми повечето психолози препоръчват система, при която децата могат да печелят точки за ясно и точно определено добро поведение. Тези точки могат да бъдат „осребрени" незабавно или да се оставят за по-дългосрочни награди. Лошото поведение ще се изразява в изваждане от натрупаните точки.
Б. Естествени последствия. Целта е да накарате детето да изпитва логичните последици от лошото си поведение, за да разбере защо дадено правило е важно. Например едно дете, което се разтакава, докато майка му се опитва да го накара да се затича и да хване училищния автобус, трябва да бъде накарано да отиде пеша до училището и да обясни на директора защо е закъсняло. (Но естествените последствия понякога могат да бъдат нереални или дори опасни, например ако учите вашия малчуган да не тича по улицата или защо не трябва да играе с огъня.)
Г. Отнемане на привилегия. Когато децата са твърде големи, за да стоят наказани в ъгъла, родителите обикновено им отнемат някое удоволствие. Времето за гледане на телевизия, видеоигрите и разговорите по телефона като че ли имат най-голям ефект. Избягвайте да отнемате удоволствие, което би било в ущърб на важно изживяване от развитието му. Например по-добре е да наложите по-ранен вечерен час за един месец, отколкото да не разрешите да отиде на двудневна екскурзия с класа.
Д. Свръхнаказателна корекция на поведението. Тази техника често се препоръчва за бърза промяна в държанието. Когато детето ви се е държало лошо, то трябва да повтори правилното поведение най-малко десет пъти или до двайсет минути. Например, ако синът ви се върне от училище, хвърли палтото и книгите на пода и пренебрегне поздрава ви, би трябвало да изискате от него десет пъти да излиза и да се връща както трябва, като всеки път ви поздравява сърдечно, поставя книгите на определеното място и окачва палтото си.
Е. Точкова система на поведение. За непрекъснати проблеми повечето психолози препоръчват система, при която децата могат да печелят точки за ясно и точно определено добро поведение. Тези точки могат да бъдат „осребрени" незабавно или да се оставят за по-дългосрочни награди. Лошото поведение ще се изразява в изваждане от натрупаните точки.
Ако искате да възпитате дете с висок емоционален коефициент, по-добре е да бъдете по-скоро строги отколкото отстъпчиви. В допитване на USA Тоdау до 101 бивши академични звезди - студенти от по-горните курсове, избирани всяка година за високи академични постижения, талант и обществени заслуги, 49 % от тях описват родителите си като по-строги от другите.
Facebook: Академия за родители XXI век
Академия за "Родители 21-ви век" гр.Варна
Тенджерата, похлупака и още нещо...
Имат ли време родителите за децата си?
Родиха ли шведските толерантни родители ...
Имат ли време родителите за децата си?
Родиха ли шведските толерантни родители ...
Няма коментари